Re: Freezy podczas odtwarzania multimediow na laptopie

Autor: ledres <lost2malp_at_opkropka.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 21:34:09 MET DST

Lawrens Hammond pisze:

> Najprawdopodobniej w tym czasie system młóci swapem. Proces ten ma
> bezwzględne pierwszeństwo nawet wobec atrybutu realtime dla danego
> procesu i może skutecznie przymrozić komputer.

Ok, jesli tak to co z tym zrobic? Zwiekszyc rozmiar swapu?

> Możesz też mieć problem z dyskiem, sprawdź jego powierzchnię chkdsk /r,
> (wtedy automatycznie zrobi się też chkdsk /f), zezwól na restart i
> zbadanie dysku podczas odpalania systemu - dysk z badsektorami może
> także wywołać taki objaw. Może akurat konkretny kodek, bądź biblioteka
> odtwarzacza (lub on sam) jest zapisany na uszkodzonym miejscu na dysku?
> Jeśli powierzchnia sprawna, zrób także defragmentację.

Ok, scandisk zrobie. Defragmentacja raczej niepotrzebna, bo dysk jest
swiezo po formacie.

> Możesz mieć mało pamięci RAM (nie napisałeś, ile jej siedzi) i przez to
> właśnie system posiłkuje się swapem.

RAMu jest 960 MB (1024 - karta graficzna).

> Nie napisałeś, jak szybki jest procesor w środku (typ komputera nic o
> tym nie mówi), moze jest za wolny?

Z tego co wiem laptopy maja raczej stala konfiguracje, dlatego nie
podalem danych.
W kazdym razie parametry sa takie:

http://www.znak.pl/index.php?cid=272&scid=2506&prid=notAsuF3MAP051

tyle ze RAMu mam 1024, a nie 512.

Nie napisalem jeszcze, ze to dzieje sie bardzo nieregularnie, czasem raz
na godzine, czasem raz na dzien, bez wzgledu na obciazenie komputera.

pzdr. ledres