Re: Freezy podczas odtwarzania multimediow na laptopie

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 21:22:36 MET DST

Użytkownik "ledres" <lost2malp@opkropka.pl> napisał w wiadomości
news:fc6p1c$1eoc$1@opal.icpnet.pl...
> Witam, mam nastepujacy problem:
> Podczas odtwarzania muzyki albo filmow raz na jakis czas zdarza sie,
> ze komputer na kilka sekund sie "wiesza" - nie reaguje na nic, obraz
> zastyga, dzwiek zmienia sie w trzask. Zawsze dzieje sie to podczas
> sluchania muzyki albo ogladania filmow.
> Raczej nie jest to kwestia wylaczania dyskow czy czegos podobnego, bo
> to dzieje sie nie tylko w okresie bezczynnosci - gdy slucham muzyki to
> normalnie pracuje na komputerze i tez sie to zdarza.
> Nie jest to tez kwestia odtwarzacza, bo dzieje sie na roznych.
>
> Moj komputer to Asus F3M-AP051.
> [...]

Najprawdopodobniej w tym czasie system młóci swapem. Proces ten ma
bezwzględne pierwszeństwo nawet wobec atrybutu realtime dla danego
procesu i może skutecznie przymrozić komputer.
Możesz też mieć problem z dyskiem, sprawdź jego powierzchnię chkdsk /r,
(wtedy automatycznie zrobi się też chkdsk /f), zezwól na restart i
zbadanie dysku podczas odpalania systemu - dysk z badsektorami może
także wywołać taki objaw. Może akurat konkretny kodek, bądź biblioteka
odtwarzacza (lub on sam) jest zapisany na uszkodzonym miejscu na dysku?
Jeśli powierzchnia sprawna, zrób także defragmentację.
Możesz mieć mało pamięci RAM (nie napisałeś, ile jej siedzi) i przez to
właśnie system posiłkuje się swapem.
Nie napisałeś, jak szybki jest procesor w środku (typ komputera nic o
tym nie mówi), moze jest za wolny?
Za mało danych podałeś, by możliwa była jednoznaczna odpowiedź.

--
LH
Jambo, jambo bwana,