Re: xp,service pack,integracja,licencja - jak to jest ?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 02:26:07 MET DST

Użytkownik "Adam Rękar" napisał w news:fc3il9$bq7$1@node2.news.atman.pl...
> cześć,
> mam pytanie do praktyków.
> jest sobie laptop kupiony jakieś 3 lata temu z sytemem xp home bez sevice
> packów,
> z kompaktem z sytemem dedyykowanym dla fujitsu-siemens

I przy okazji w wersji OEM z pewnością

> chciałbym przeinstalowac sytem, ale pomyślałem żeby nie instalować systemu
> bez SP ale zainstalować XP home juz od razu z SP2, bo wydaje mi sie ze to
> lepsze rozwiązanie niz instalowac gołego a potem dorzucac SP (wpiszę numer
> licencji z naklejki na laptopie) .

Oczywiście z naklejki, ale Windows nie taki pierwszy lepszy z ulicy.

> zadzwoniłem do microsoftu i pani powiedziął że nie ma takiej mozliwości,
> bo dostałem system bez SP i MUSZĘ zainstalowac stary system a potem
> dopiero SP2.

W sumie, to support zapewnić powinien producent sprzętu, i tam pytania
albo postulaty. Infolinia MS, jak ma dobry humor, to nie przepędza takiego
gościa jak widać, ale w sumie odpowiada za kogoś (FS).
Oczywiście taka metoda (z CD i potem WU) jest najłatwiejsza, i taką
preferują, ale to nie wyklucza innych.
Bardziej istotne niż to, że musisz bez SP2, jest to, że powinieneś
z płyty dostarczonej przez producenta, chodzi o to 'dedykowanie',
np. sterowniki urządzeń, może i jakieś specyficzne ograniczenia lub
rozszerzenia.

> czy to rzeczywiście prawda ?
> i pytanie czy mozna zgrac na twardego system dostaczony na kopakcie z
> laptopem (ta płytka z hologramem) , zrobic integrację z SP2 i nagrac znowu
> na CD i dopiero zainstalować na laptopa ?

Formalnie, jeśli wolno robić integrację płyty instalacyjnej z poprawkami,
to dlaczego by nie w tym akurat przypadku.
Będzie to z pewnością zdrowsze niż branie gotowego Win+SP2, ale od
innego sprzętu, mógłby nawet numer z naklejki nie pasować.

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)