Zapobieganie wykonaniu danych (DEP) - wirus??

Autor: Maciek \ <kolul_at_o2.pl>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 00:44:42 MET DST

Witam!

Dzisiaj zaskoczyła mnie dziwna rzecz. Otóż, będąc jeszcze online
przenosiłem ściągnięty przed chwilą plik z jednego katalogu do drugiego.
  Nagle zaskoczył mnie komunikat systemu "Zapobieganie wykonaniu danych"
który informował o zadziałaniu tegoż systemu i zatrzymaniu programu. Po
zamknięciu tego okienka natychmiast pojawił się znany komunikat o tym,
że program explorer.exe wykonał nieprawidłową operację, zostanie
zamknięty itp. co pociągnęło znane wszystkim chyba konsekwencje...

Teraz zastanawiam się, czy był to wirus, czy też explorer sam jest tak
sprytnie skaszaniony ze umie samodzielnie przepełnić bufor?

Dane:
- Windows XP SP2, system DEP włączony i wspomagany sprzętowo przez
procesor (nazywa sie to chyba execution disable bit czy jakoś tak)
- plik ściągnięty z internetu o którym mowa to program z oficjalnej
strony znanego producenta telefonów (nie będę robił reklamy ;)) ściągany
dzień wcześniej na innym komputerze , także on na pewno nie był źródłem
problemów
- system przeskanowany najnowszym, oryginalnym programem antywirusowym -
brak infekcji.

--
Pozdrawiam
Maciek