Re: 98 doi xp

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 00:28:18 MET DST

Użytkownik "se" <se@se.org> napisał w wiadomości
news:fc1j9h$da2$1@achot.icm.edu.pl...
> Ale ja nie kłamię. Po zakupie w98se chodził bardzo dobrze przez rok,
> lecz ostatnie 3 miesiące ciągle się zawieszał, co potwierzdzili inni
> ludzie.

ZTCW, do W98 chyba nie ma już następnych poprawek, może conajwyżej do
np. przeglądarek, czy odtwarzaczy, a te są raczej mało zależne od
systemu.
Ja bym spróbował powiązać z tym, czy nie zdarzyło się np. coś w tamtym
czasie, np. nagły brak dostawy prądu w trakcie, gdy system coś robił,
lub nie zdążył zapisać z bufora wszystkiego na dysk, czy nie został
nagle wyłączony, zwłaszcza w trakcie zamykania, czego Winda chyba
najbardziej nie lubi (przy zamykaniu zapisują się różne ustawienia,
przerwanie tego może być smutne w skutkach, osobiście doświadczone.

> Niektórzy radzą nie pobierać wszystkich uaktualnień i to może być
> sensowne.

Starałbym sie raczej zwracać uwagę na to, co jest podawane. Błędy się
oczywiście zdarzają, jedna z poprawek wywalała kiedyś, całkowicie
pseudolosowo, mailera Outlook Express, po naciśnięciu klawisza ENTER,
doszło do tego, że odpowiedź wpisywało się w zewnętrznym edytorze i
wklejało do okna programu, w najgorszym razie powtarzało się
przeklejenie - inaczej nawet, jak się napisało np. 15 kB odpowiedzi, a
nagle system radośnie komunikował, ze program się przewrócił i zostanie
zamknięty - ilość kurwowań userów była chyba wtedy rekordowa.

> Spróbuję dać więcej miejsca na dysku dla przywracania systemu i, jeśli

Jest takie coś w 98SE? Bo jest w Millenium, ale to nie to samo...

> samo będzie z xp, przywróce system do miesiąca do tyłu i nie będę
> pobierał dalej uaktualnień. Niektórzy radzą używać linux ale chyba na
> tym nie chodzi

Raczej sprawdź dokładnie sprzęt, przemorduj memtestem pamięć, naprawdę
dokładnie posprawdzaj złącza (pamiętacie pewnie moje ostatnie BSODy?
okazało się, że jednak wtyczusia zasilająca dysk systemowy "chciała by,
lecz boi się"), podoginaj (z wyczuciem! łatwo połamać) styki od
zasilania, karty podociskaj...

> prawie żaden program. Co wezmę program dostępny który mnie interesuje,
> to on nie chodzi na linux. Na linux chodzi na pewno pewien zestaw
> podstawowych programów internetowych i biurowych. Co do innych, jest
> kiepsko.

Na Pingwina znajdziesz naprawdę dużo. Tylko czasem trzeba poszukać.
Ostatecznie - nieraz temat ratuje WINE :)

--
LH
Jambo, jambo bwana,