Trojany na nowo kupionym pendrive

Autor: Ewa <Ewa_at_zyx.com>
Data: Fri 07 Sep 2007 - 18:02:24 MET DST

Witam i proszę o pomoc.

Kupiłam dzisiaj pendrive i po włożeniu do usb i wyświetleniu zawartości pojawiły się 3 pliki:
autorun.inf
copy.exe
host.exe
Po chwili czuwający AVG pokazał Threat Detected! i wskazał na plik host.exe na pendrive.
Po wybraniu Heal otrzymałam informację "Object was successfully healed", a plik host.exe
zniknął z pendrive'a.
A zaraz potem analogicznie z plikiem copy.exe.

W przypadki copy.exe był to Trojan horse Generic VDT. W przypadku pliku host.exe
chyba tak samo (nie zanotowałam)

Sprawdziłam cały mój komputer przy pomocy systemowego Wyszukaj i nie znalazłam
w nim ani pliku host.exe, ani pliku copy.exe.

W tej chwili na pendrive mam tylko autorun.inf. Po wyjęciu pendrive'a z USB
i ponownym włożeniu nie było żadnych sensacji (przynajmniej do teraz)

Pytania:
1) Czy po włożeniu pendrive do innego komputera mogę być pewna, że go nie zarażę?
2) Co ewentualnie mogłabym zrobić, żeby ten pendrive (i na wszellki wypadek cały
    mój komputer) sprawdzić/oczyścić? W szczególności czy przeszukanie dysków
    na okoliczność występowania plików host.exe i copy.exe może być niewystarczające,
    bo mogą na przykład być te pliki ukryte lub dlatego, że wirus może być w rejestrze?
3) Czy powinnam usunąć plik autorun.inf z pendrive'a i jakie mogą być tego konsekwencje.

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Ewa