Re: Jak zdalnie zrestartować Windę XP (bez telnetu)?

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Mon 03 Sep 2007 - 15:17:45 MET DST

> Po pierwsze, możesz za pomocą MMC zrestartować usługi termi-
> nalowe na tej maszynie.
>
> Po drugie, psshutdown z SysInternals chyba pozwala restarto-
> wać zdalne maszyny.
>
> Po trzecie, w samym systemie jest shutdown.exe, ale nie wiem,
> czy pozwala też restartować zdalne maszyny (a piszę teraz z
> Linuksa, więc nie sprawdzę).

A jednak shutdown! Myślałem, że można go używać tylko przez telnet - przed
napisaniem na grupy posiłkowałem się artykułem:
http://www.infojama.pl/90,artykul.aspx

Sprawdziłem jednak jeszcze raz parametry i wysłałem do zdalnego kompa:

  shutdown -r -f -m <jego_adres_ip_>

Czekałem chyba z pięć minut zanim się zamknął (dla obserwacji puściłem sobie
pingi w pętli) potem chwila niepewności gdy przestał odpowiadać, potem zaś
chwila radości :-)

Dzięki za zainteresowanie i naprowadzenie, pozdrawiam -

Stanley