Re: RAMDRIVE i Pliki tymczasowe w Operze

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 12:25:40 MET DST

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnef83v1.8f0.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> Swap z założenia służy do tego, aby wyrzucić nań nieużywaną pamięć, żeby

Otóż i ja tak to pojmuję.

> zostawić więcej wolnego RAM-u dla procesów, które tego RAM-u potrzebują.
> Dlatego przerzucanie z RAM-u do RAM-u nie ma wiele sensu w sensie
> zajętości tegoż, a tylko spowalnia działanie całego systemu. Pewnie poza
> pewnymi szczególnymi przypadkami, które jak zwykle się mogą znaleźć.

Oczywiście, nie w przypadku, gdy tejże pamięci jest np. 128 MB, bo to była by
kiłą i mogiła. Myślę o przypadku, gdy pamięci jest np. 1, czy 2 GB, jeśli nie
więcej, system z programami potrzebuje gdzieś koło giga, to drugi giga mógłby
robić za RAMdysk. Dla programów, które np. nie potrzebują dużo RAM, ale
potrzebują bardzo szybkiego działania.
Zresztą... jak np. kupię płytę i wsadzę do niej 24 GB pamięci (c.a. 1350 zeta
kosztuje taka płyta), to grzechem było by tego nie wykorzystać. O takie
sytuacje właśnie mi chodzi, dla programów, które bez swapa mogą nie chcieć
dobrze chodzić. Bo skoro Winda ma ograniczenia, to pozostałość leżała by
odłogiem. A tak tylko 2 MB na dysku startowym dla np. memory dump przy awarii,
a reszta na RAMdysku, skąd by ginęła po wyłączeniu kompa i problem zamazywania
swapa przy logout rozwiązałby się szybko i skutecznie.

--
LH
Arnold B. aresztowany: