Re: RAMDRIVE i Pliki tymczasowe w Operze

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 12:29:20 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Lawrens Hammond
>Oczywiście, nie w przypadku, gdy tejże pamięci jest np. 128 MB, bo to była by
>kiłą i mogiła. Myślę o przypadku, gdy pamięci jest np. 1, czy 2 GB, jeśli nie
>więcej, system z programami potrzebuje gdzieś koło giga, to drugi giga mógłby
>robić za RAMdysk. Dla programów, które np. nie potrzebują dużo RAM, ale
>potrzebują bardzo szybkiego działania.
>Zresztą... jak np. kupię płytę i wsadzę do niej 24 GB pamięci (c.a. 1350 zeta
>kosztuje taka płyta), to grzechem było by tego nie wykorzystać. O takie
>sytuacje właśnie mi chodzi, dla programów, które bez swapa mogą nie chcieć
> [...]

Eeee... dlaczego program miałby nie chcieć chodzić bez swapa?
Program powinien w ogóle nie wiedzieć czy swap jest czy nie. Do OS-u
należy zarządzanie pamięcią, a nie do aplikacji. Inaczej cofamy się do
czasów x86 w trybie rzeczywistym.

--
[------------------------] Old  thermodynamicists  never die, they just
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] achieve their state of maximum entropy