Re: Sieć i problem z (???) Windows (długie)

Autor: to_wytnij <_at_(to_wytnij)o2.pl>
Data: Sun 27 Aug 2006 - 22:34:22 MET DST

piatkos napisał(a):
> wylacz na obu wszelkie zapory i sprobuj chwytu z IP w nazwie
> \\192.168.0.1\

Wyłączyłem firewalle na obu, a i tak kaszanka :(
W start>uruchom wpisałem, co wyżej (zgadłeś ip, a na drugim kompie o 1
większe;) ale też mi nie działa - "Odmowa dostępu"

> super :D prponuje looknac co to jest klasa C :D mozna w zaokragleniu
> powiedziec, ze klasa C = maska 255.255.255.0

Myślałem, ze klasa C to adresy od 192.168.0.0 do 192.168.255.255. Jestem
w błędzie? (możliwe, nie wykluczam ;)

> i nie za bardzo wiem jakie to jest pierwsze IP z tej klasy :D
> wklej do maila wynik ipconfig /all z obu stacji

Pokazuje mi nazwę komputera, IP, model sieciówki i jej adres MAC. To
pomoże? Akurat IP to wiem, że mam dobrze ustawione, bo to nie ja
ustalałem adresy, tylko żywcem przepisałem z instrukcji zakładania sieci
jaka była kiedyś w Komputer Świecie. Przykładowa sieć, którą pokazywano
tam, jak zrobić, była taka sama, jak moja - tylko dwa kompy,
bezpośrednie połączenie, zero dodatkowego sprzętu sieciowego, tylko dwie
karty i kabelek. Znajomy robił sieć z tą samą instrukcją i jemu działa.
Niestety, on mi nie pomoże, bo też się na sieciach nie zna, tylko miał
więcej farta i u niego wszystko od razu chodziło...

> OK. odmowa dostepu <> braku polaczenia.
> znaczy to, ze masz albo wylaczone usluge udostepniania plikow i
> drukarek, albo wlaczonego firewalla, albo... an razie tyle pomyslow :)

Firewall - niestety niewinny (wyłączenie nie pomaga), a usługę
udostępniania to jak się włącza? Bo u mnie jak chciałem udostępniać
pliki i foldery, to w ich właściwościach miałem napisane, że ta usługa
jest nieaktywna i był link w okienku do włączenia. Po kliknięciu na
niego zaczęło działać udostępnianie i teraz bez problemu mogę na obu
komputerach uzyskać ikonkę "rączki" pod każdym folderem, jaki chcę. Nie
wiem, czy to wystarczający "objaw" włączenia tej usługi, czy może trzeba
zrobić coś jeszcze?

Wielkie dzięki za rady. W miarę możliwości, byłbym wdzięczny za
kolejne... Bo ja już totalnie wymiękam... Niby prosta rzecz i powinno
wszytsko działać bez zająknięcia, a tu taka kaszanka...

--
  _     _
   \_|_/  Pozdrawiam