zniszczona MFT, odzyskanie danych

Autor: Przemek <przwrz_at_gmail.com>
Data: Sat 12 Aug 2006 - 10:51:56 MET DST

Witam,

System XPSP2, jeden z dysków (SATA, Seagate 160GB, ST3160827AS) ma
zniszczoną tablicę MFT. Chkdsk w konsoli odzyskiwania nic nie
wykazuje, gdy podłączam dysk do innego komputera informuje o utracie
głównej tablicy plików. Dysk ma dwie partycje - jedna z nich to
systemowa, druga z danymi. Fdisk nadal je widzi jako nieznany typ. Z
tego co już wygooglałem czeka mnie reinstalacja, ale część danych
chciałbym jeszcze odzyskać (google twierdzi, że jest to czasem
możliwe). Niestety, po podłączeniu dysku do innego komputera tamten
system (też XPSP2) startuje, chce uruchomić chkdsk i się restartuje
niezależnie od tego czy uruchamia się w trybie normalnym czy
awaryjnym.

Jak zmusić ten drugi system by nie dotykał się uszkodzonego dysku
dopóki ja tego nie zechcę, bym mógł użyć narzędzi do
odzyskiwania plików?

Ewentualnie czy istnieje mozliwosc podejrzenia zawartości dysku
używając wersji live linuxa?

Przemek