Re: zniszczona MFT, odzyskanie danych

Autor: zakr <adres_at_mail.w.stopce>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 20:40:25 MET DST

Użytkownik "Przemek" napisał:

> Jak zmusić ten drugi system by nie dotykał się uszkodzonego dysku
> dopóki ja tego nie zechcę, bym mógł użyć narzędzi do
> odzyskiwania plików?

Ciężko jest coś poradzić na odległość. Jest sporo możliwości awarii i bez
"pomacania" dysku nie da się powiedzieć co się mogło stać i jak to naprawić.

Na początek spróbuj ściągnąć z P2P płytkę Digiviz miniPE. Tam znajdziesz
narżędzia typu Partition Manager, którymi będziesz mógł zobaczyć co się
stało z partycją. Pytałeś o Live Linux - oczywiście podobne narzędzia są na
każdej dystrybucji, ale nie znam narzędzi o równie intuicyjnym interfejsie
jak te z miniPE, więc jesli nie uzywałeś nigdy, to będzie trudno. Natomiast
nie próbuj nic modyfikować tymi narzędziami.

Na początek "przejrzyj" darmowym PC Inspectorem
(http://www.pcinspector.de/), i zrzuć wszystkie pliki, które uda się
odzyskać i które uznasz za tego warte. Następnie ściągnij również darmowy
TestDisk (http://www.pcinspector.de/). Tym narzędziem możesz spróbować
odtworzyć poprawną partycję. Opisy są nawet w języku polskim
(www.google.pl).
Oczywiście wszystkie instalacje softu wykonujesz na instalacji, która nie
korzysta z tej partycji.

Z linuxów - była taka dystrybucja "serwisowa", ale nie pamiętam nazwy.
Rescue Linux, czy jakoś tak...

--
Pozdrawiam
Zakr