Re: Jak zatrzymać dysk twardy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 10 Aug 2006 - 11:49:26 MET DST

Użytkownik "Marsjanin" <07.2006.usenet@marsjanin.tk> napisał w wiadomości
news:vr9g8ezie4f2.dlg@marsjanin.tk...
> Rok 2006 - sierpień. Dokładnie to środa, 9-go. Nieco po 12-ej.
> Nagle zza rogu saikokila@gmail.com wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:
>
> Jeśli systemowy cały czas pracuje, a żaden program nie odwołuje się do
> dysku, który ma spać (sprawdź udostępnione foldery dla p2p lub innych
> "serwerów"), to dlaczego nie włączyć w Opcjach Zasilania wyłączania
> dysków twardych po x minutach? Ja tak mam... Co prawda na Windows ME
> (może tu jest pies pogrzebany?) i działa świetnie. BTW powody mam te
> same, co Ty.

Powody już koledzy wymienili - co jest zdrowe dla dysków laptopowych,
niekoniecznie jest korzystne dla stacjonarnych. Tej opcji w zasadzie nie
powinno się używać. Poza tym system i tak sam co chwilę będzie taki dysk
budził z uśpienia. Lepszym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z obudowy USB,
którą można po prostu odłączyć w momencie, gdy dysk nie jest potrzebny. Są
też dostępne programiki potrafiące "odłączyć" napędy wirtualnie, np.
Swapmanager.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/