Re: Jak zatrzymać dysk twardy

Autor: <saikokila_at_gmail.com>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 13:01:33 MET DST

Osadnik napisał(a):
> zainteresuj sie programowaniem, zapytaj na 4programmers.net jak to zrobić.
> IMHO takie czeste właczanie i wyłącznie może dobić dysk szybciej.

Tam się trzeba rejestrować, poza tym nie ma działu, gdzie mógłbym
zadać
takie pytanie (specyficznego dla OSu). Wystarczyłaby mi jakaś funkcja
winapi, żeby to zrobić. Pewnie coś w rodzaju DeviceIoControl() do
tego by się
nadawało, ale nie widzę tam nic o zasilaniu? Może jakaś inna grupa?
BTW, po wyłączeniu urządzenia w Device Manager (kontroler FastTrak)
jest ono niby w stanie D3, ale jakoś nadal się kręci... :(

Na żywotności dysku mi nie zależy, mam go już wiele lat i w końcu
czas,
żeby jakiś padł :) Zresztą nie widzę różnicy między
wyłączeniem dysku, a wyłączeniem całego komputera, jeśli chodzi o
żywotność.

--
SK