Re: Jak zatrzymać dysk twardy

Autor: <saikokila_at_gmail.com>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 12:56:10 MET DST

PAndy napisał(a):

> Zobacz czy nie da sie wlaczyc AAM dla dysku.

Niestety nie.

> Zatrzymywanie dysku powinno
> byc zakazane (poza dyskami 2,5 cala i mniejszymi ktore konstrukcjnie sa
> przystosowane do zatrzymania)

A suspend, hibernate i wyłączanie komputera też powinny być
zakazane? Nie rozumiem. Jest wielu ludzi, którzy wyłaczają komputery
codziennie :)

> - normalne dyski najbardziej narazone sa
> na awarie wlasnie w moemencie uruchamiania/zatrzymywania - zreszta
> oprocz mtbf dla czasu pracy kazdy producent dokladnie specyfikuje ilosc
> operacji start/stop.

Ja mam zasadę, że u mnie dyski nie padają (w domu) i dyski o tym
wiedzą! :)

Zastanawiam się, jak zmusić dysk do uśpienia, bez usypiania całego
systemu. Wygląda mi, ze na Windows CE nie ma z tym problemu, a na
WinXP jest jakoś trudniej, albo nie mogę tego znaleźć.

--
SK