Re: Jak zatrzymać dysk twardy

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 10:12:02 MET DST

"Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote in message
news:ccn6msdpxfxm.dlg@saikokila.pl...
> Witam,
>
> jak zatrzymać dysk twardy (żeby się nie kręcił) kiedy nie jest
> używany?
> Chodzi o dysk niesystemowy, bez zainstalowanych programów, czyli
> teoretycznie nie powinno być problemów.
>
> System umie nakazać dyskowi wyłączenie, ale da się to zrobić dla
> jednego
> dysku a dla drugiego nie? Mam jeden głośny dysk twardy, który bym
> chętnie wyłączał na noc. Jest on podpięty do innego kontrolera niż
> dysk
> systemowy, ale jego wyłączenie powoduje tylko niewidoczność dysku w
> [...]

Zobacz czy nie da sie wlaczyc AAM dla dysku. Zatrzymywanie dysku powinno
byc zakazane (poza dyskami 2,5 cala i mniejszymi ktore konstrukcjnie sa
przystosowane do zatrzymania) - normalne dyski najbardziej narazone sa
na awarie wlasnie w moemencie uruchamiania/zatrzymywania - zreszta
oprocz mtbf dla czasu pracy kazdy producent dokladnie specyfikuje ilosc
operacji start/stop.