Re: przeniesc plik wymiany

Autor: fijaksoft <fijaksoft_at_wytnijtobardzoproszeo2.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 15:41:56 MET DST

> na przyklad przez usb ? cos wiemy, czy to b.znaczace, czy bez przesady...?
> Pamietam, ze byla taka rozmowa w sieci, czy jakis art, ze tak, ze na osobnym
> jest lepiej.
> Ale jaka byla argumentacja ??? Nie pamietam.
> A wiec: dlaczego na innym dysku ?

nie absolutnie nie na usb, bo jest za wolny do tego (chociaz tak cos
slyszalem ze w nowym windowsie bedzie mozna dokladac urzadzenia usb jako
dodatkowa pamiec???).
Przede wszystkim chodzi o to ze jak np masz wlaczonych kilka programow,
i one zapierdzielaja po dysku, to nie dosc ze musza sie dzielic dyskiem
(co chwile glowica biega) to dodatkowo dysk jest meczony przez latanie
po pliku wymiany (zwlacszcza gdy brakuje wolnej pamieci ram) wiec
wychodzi to strasznie wolno, jesli masz na innym fizycznie dysku, to
jest to rozlozone, i dziala szybciej. ja to tak rozumiem.
Wazna jest w tym momencie rowniez fragmentacja pliku wymiany, wiec po
mojemy lepiej trzyumac na innym fuzycznym dysku na partycjni na ktorej
nic nie trzymasz, wiec nie bedzie problemy z fragmentacja.
Chociaz ja sie w ogole tym wszystkim nie przejumuje.
problem jest tez taki, ze jesli ten drugi dysk fizyczny bedzie znacznie
wolniejszy niz glowny to wcale moze ci to na dobre nie wyjsc.
jezeli bardzo ci zalezy na wydajnosci to po prostu zrob sobie rozne
konfiguracje i mierz czas jakiegos tam zadania przy duzym uzyciu
pamieci, i duzym odczycie/zapisnie do dysku.
i porownaj wyniki

> no... w tej kwestii zdania sa podzielone. z tego co wiem. Jakos tak niedawno
> czytalem.

Ja natomaist czytalem ze dobrze jest calkowicie wylaczyc, (nie pamietam
czy nie trzeba jakiejs modyfikacji w rejstrach, bo std pokazuje ze chce
miec min 2M) bo wtedy po prostu nie musi biegac po hdd (a wiadom ze
pamiec jest wiele razy szybsza) tylko ze przy duzym uzyciu pamieci
mozesz miec problemy, bo system nie bedzie mogl przydzielic pamieci dyskowej

--
(*        www.fijaksoft.prv.pl      *)
(*     Programy, Instalki, Varia    *)