Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 13:05:25 MET DST

** Piotr Smerda wrote:

> Śledzę wątek i jakoś nie widzę byś napisał w którymkolwiek ze swoich
> postów o tym że w przypadków windowsowych programów też są wystawiane
> podpisy i sumy kontrolne.

No tak, czytanie ze zrozumieniem się kłania, cytuję:

> jesli korzystasz ze stron z instalakmi,, to w zasadzie nigdy nie
> jestes 100% pewnien czy to jest standardowa wrsja czy z jakimis
> smieciami

  Wiesz już dawno wymyślono coś takiego jak podpisy elektroniczne, sumy
  kontrole itp. Może naucz się ich używać skoro masz takie obawy.

Chodziło mi generalnie o to, że *sporo* instalatorów (przynajmniej tego
co ja używam) przychodzi z podpisami, często dostępne są sygnatury
plików, więc można sobie sprawdzić.

> Dinozaury? Ciekawe ciekawe ... I te dinozaury mają się całkiem dobrze
> w dużej części banków. Podobnie jak VMS i inne "dinozaury". Może
> zarzuć taki tekst (i ten poniżej) na pl.comp.os.unix - popatrzę sobie
> jak Cię zjadają żywcem.

To są dinozaury na wymarciu, tzw. klasyczne komercyjne uniksy. Że się
ich używa skoro działają - owszem, ale przy nowych wdrożeniach z roku
na rok spada ich udział. Firmy, które je produkują (IBM, HP itp.)
zarabiają kilkakrotnie więcej na sprzedaży Linuksa.

> Ale masz jakieś wsparcie, że to umiera? Może jakieś linki?

http://news.com.com/Suns+lead+in+Unix+server+sales+shrinks/2100-1010_3-5077446.html
http://www.informationweek.com/shared/printableArticleSrc.jhtml?articleID=177102427

Etc. use Google.

> Czy tylko bredzisz jak to zwykles czynić m.in. na p.c.o.a.?

Przecież aktualnie to Ty bredzisz.