Re: Czy te Windowsy są legalne?

Autor: Daniel Chlodzinski <dch_at_spam.precz>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 12:42:33 MET DST

"Franciszek Sosnowski" <news@fran.pl> wrote in message

> Maja to, ze BSA wiedzac o sposobie licencjonowania nie bedzie po
> przeszukaniu sie czepiac, jesli znajdzie powyzsze.

BSA w przeszukaniu (mowie o czynnosci procesowej) moze byc jedynie bieglym
powolanym
przez upowaznione do przeszukania organa (policja lub prokuratura). Jesli
masz fakture
na zakup windowsa, a w zasadzie zakup licencji na jego uzywanie to jestes w
swietle polskiego
legalny.
Co innego tzw. kontrola legalnosci oprogramowania ktorej dokonuje samo bsa
czy inny orgazniacja
zrzeszajaca wlascicieli praw autorskich ale tutaj nie bede sie wypowiadal bo
na oczy nie widzialem
nigdy aktu prawnego ktory te kontrole reguluje.
BTW przeszukalem strone bsa i niestety nie znalazlem na ich stronie zadnych
odnosnikow do
podstawy prawnej ich dzialalnosci.

> Swoja droga to nawet troche nielogiczne: kupie sobie 100 windowsow,
> po tygodniu sprzedam. Mam fakture na 100. US nie ma prawa mnie
> kontrolowac z legalnosci, BSA nie ma prawa ogladac moich _wszystkich_
> faktur. US z BSA nie wspolpracuje.
> Czyli w teorii, jak i praktyce jestem 'legalny'.

W teorii jestes legalny, ale zanim dokonasz takiej operacji idz spytaj sie
prawnika :-).
Z tego co wiem (wyczytalem) to w polskim prawie zabronione jest uzywanie
programu bez licencji,
rozpowszechanie, oraz nabywanie go od nieuprawnionej osoby. Nic tam nie ma
na temat wykonywania
jakis dziwnych postanowien EULA MS.

Daniel