Re: darmowy firewall

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 09:28:47 MET DST

On Thu, 3 Aug 2006 09:14:06 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> Co najmniej kilkanaście. Nie wiem w jakim świecie ty żyjesz, ale
> weryfikowanie sum kontrolnych i kluczy pakietów to standard w
> większości uniksów.

Czytaj to co napisałem - "znasz" czyli umiesz się posłużyć, skonfigurować i
w pełni administrować. A nie że wiesz że jest sobie nowy Debian czy nowy
RedHat i że na jakiejś stronce pryszczersi wystawiają najnowszego hangmana
z 10 sumami kontrolnymi poczynając od CRC a kończąc na RIPEMD-160 albo
SHA512.
Poza tym w "świecie" Windows "wystawianie" pakietów z sumami także staje
się popularne.
A ZTCP HP nie udostępnia obrazów HP-UXa, podobnie IBM nie robi tego z AIXem
i nie daje do nich nawet sum kontrolnych na WWW na wypadek gdybyś sobie
ściągnął obrazy z p2p. Dodatkowo patche na stronach czasami mają a czasami
nie mają sum kontrolnych. Czy to oznacza że AIX czy HP-UX są *nienormalne*
?

--
Piotrek