Re: Czy te Windowsy sÄ… legalne?

Autor: Franciszek Sosnowski <news_at_fran.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 16:52:54 MET DST

Dnia Wed, 2 Aug 2006 13:12:39 +0200, Marsjanin tak nawijal:

> To rzeczywi¶cie dobre wie¶ci... Czyli powiedzmy kupujê od kogo¶
> starego popsutego z³oma (nawet ca³ego kompa) z Windowsem OEM,
> instalujê tego Windowsa na swoim kompie,

OEMy nie sa przechodnie. One sa przypisane do konkretnego sprzeta.
M.in. stad wlasnie nieodklejalny (:]) stiker. Poczytaj warunki.

> którego to kompa sam sk³ada³em, i mam legalny system?

Nie. Musialbys zostawic podstawowy komponent komputera, jakim jest
(wg. MS) plyta glowna.
Nie pamietam co dzieje sie w przypadku uszkodzenia obudowy, ale
byly na to specjalne procedury.

> Jeszcze tylko pytanie, których
> Windowsów to dotyczy - tj. czy 2000 równie¿.

W zwiazku z tym, ze nie mozesz kupic juz licencji na win2k,
to niejako problemu nie ma: oem zostaje gdzie jest, nie-oem
mozesz instalowac gdzie chcesz.
Teraz mozesz kupic licencje xp pro i dokonac downgrade'u (z
dowolnych legalnych nosnikow - nawet z pozyczonych od kumpla).
Problematyczn± zostaje sprawa automatyczniego generowania nowych
kluczy, ale ponoc helpdesk czyni cuda :)

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...