Re: darmowy firewall

Autor: fijaksoft <fijaksoft_at_wytnijtobardzoproszeo2.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 14:53:41 MET DST

Konrad Kosmowski napisał(a):
> ** fijaksoft wrote:
>

> Twoim zdaniem twórcy robali nie mają wiedzy czy czasu?

mala ich czesc to specjalisci

> Większość to może i tak, ale skoro większość to śmiecie to jak mówisz -
> ich się nie trzeba obawiać, obawiać się trzeba tej mniejszości.

ok, jesli chcesz to sie martw (i wadawaj pieniadze na soft i hardwer
zeby sie bronic) np kup se na poczatek IDSa za 10K Euro jesli chcesz sie
poczuc lepiej

> Skoro user (pracujący jako Admin) może go wyłączyć, to robal może.
> Kropka.

a) jesli dasz takie prawo tylko 1 procesowi ktory to moze, i bardzo sie
firewalls tara by nie moznabylo sie pdo ten 1 proces podszyc?
b) nie mozna. mozna odinsytalowac w awaryjnym.

Wszystko mozna obejs, ale musisz do tego posiadac INFORMAJCE (tzn z czym
walczysz), jesli i do tego masz utrudnione informacje (a atakujacy nie
uzyska, bo bedzie miec problem w "wyjsciem"?
no chyba ze socaileneenering.

> LoL, od razu stwierdzi w momencie, kiedy będzie miał problem z
> nawiązaniem połączenia. Gdzie się u Ciebie logika podziała?

ok czyli soft wie, ze ma do czynienia z firewallem (albo koles nie ma
neta!), czyli atakujacy wie, ale nie wie nic wiecej (jaki firewall)
Moze mu nieco czasu zajac stworzenie softu ktory bedzie omijal
zabezpieczenia o ktorych nie wie jakie sa.

> (...)

> Ta np. ostanie robale włażące przez WMF to pewnie mniejszość...

zakladamy caly czas ze aktualizacje automatyczne mamy wlaczone.
Sugerujesz ze ktos kto potrafi znalezc nieudokumentowana dziure, zrobi
superxploita i zaatakuje wlasnie ciebie? I uda mu sie to (jescze musisz
miec z taka systeuacja stycznosc - czyli z takim wmfem)
jakie jest tego prowdopodobienistwo?

> Firewall nie ma chronić przed uruchamianiem programów.

Wiem i co to ma do mojego opisu?

> Z grupy ograniczonej? To dobrze - bo moja tezą było, że bez sensu jest
> zajmować się ruchem wychodzącym w momencie kiedy pracujemy jako
> Administratorzy.

heh pomylka, nie no jestem w grupie Administratorzy, wiem ze powinno sie
pracowac jako 'user' ale nie bylbym w stanie wykonywac swoich
obowiazkow, wiec tak nie jest.
A ty masz pracujes zn koncie 'user', nie masz zwiazanych z tym
problemow, ze wiele softow sie nawet nie uruchamia?

Btw to jest zle podejscie kiedys, 20 lat temu microsoftu (bo byl dos bez
  rodzajow kont, w ogole bez kont, potem 9x ktore musialy wspopracowac z
dosem, no i teraz niby kroluja xp no ale dalej domyslnie uzytkonwik jest
administratorem, wiec dalej producenci oprogramowania czesto robia
softwear ktory nie dziala "pod userem" a moglby, i z tym chyba nigdy nie
wygramy.

Nie chce sie klocic, niebezpieczenstwo zawsze jest.
Mozna jednak sie starac organiczac to, tak aby poziom byl bardzo niski.
Najwiekszym jednak problemme w tych kwestiach jest czynnik ludzki.

--
(*        www.fijaksoft.prv.pl      *)
(*     Programy, Instalki, Varia    *)