Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 13:50:34 MET DST

** fijaksoft wrote:

> po prostu napisanie konretnego softu, ktorego nie widac w systemie,
> hookuje funkcje bardzo nisko itd jest BARDZO TRUDNE i wymaga ogromnej
> wiedzy i czasu.

Twoim zdaniem twórcy robali nie mają wiedzy czy czasu?

> Wiekszosc szkodliwych kodow "smieci", jest pisane przez
> kilkunastolatkow ktorzy sie nie znaja na architekturze jadra systemu.

Większość to może i tak, ale skoro większość to śmiecie to jak mówisz -
ich się nie trzeba obawiać, obawiać się trzeba tej mniejszości.

> Widzialem, no i co? chodzi o to ze dobrego firewalla (ktory zachowuje
> sie tak samo jak rootkity), nie wylaczysz w ten sposob, bo on
> podmienia natywne funkcje windowsa,

Skoro user (pracujący jako Admin) może go wyłączyć, to robal może.
Kropka.

> i taki szkodliwy kod NIE STWIERDZI obecnosci firewalla,

LoL, od razu stwierdzi w momencie, kiedy będzie miał problem z
nawiązaniem połączenia. Gdzie się u Ciebie logika podziała?

(...)

> jesli "ktos jest w przegladarce" bo znalazl w niej dziure, ktora
> umozliwi odpalenie kodu to tak, ale w wiekszosci przypadkow pewno ze
> nie.

Ta np. ostanie robale włażące przez WMF to pewnie mniejszość...

> jesli ty wlaczysz jakiegos np exeka, czy ktos opali jakis kod
> znajdujac dziure (np ww PowierPoicie) to w ssytemie jest widziany
> jako PowerPoint, i powierpoint nie moze wychodzic na zewnatrz, mozna
> sprobowac "przejac" przegladarke, ale przed tym nas chroni dobry
> firewall (ta funkcjonalnosc wole nazywac applicationcontrol),

Firewall nie ma chronić przed uruchamianiem programów.

> a wiadomo ze odpalenie przegladrki z paramterami prawie zawsze
> przejdzie.

Tu akurat masz rację.

(...)

> nie no wiekszosc powaznych firewalli stara sie byc kombajnami do
> ochrony (do tego jeszcze avir, antyspam i masz wiekszosc)

Iptables to nie jest poważny FW? :) Bo nie stara się on robić
wszystkiego.

> Wiem, dlatego staram sie obcinac pozostaly 1% o ile sie da poprzez
> porzadny firewall

No i wracamy do punktu wyjścia - porządny FW w połączeniu z pracą

> Nie, ale pracuje jako informatyk. Bo?

Z grupy ograniczonej? To dobrze - bo moja tezą było, że bez sensu jest
zajmować się ruchem wychodzącym w momencie kiedy pracujemy jako
Administratorzy.