Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 12:54:04 MET DST

** Marx wrote:

> i tu dotykamy sedna sprawy
> pisanie regulek mnie nie bawi

A kto mówił o pisaniu? Ja tam widzę "tworzenie".

> Potrafie to, ale to jak command line zamiast Total Commandera

Heh, być może nie pracowałeś nigdy z dobrą powłoką, taki bash czy zsh
(i w ogóle cały zestaw narzędzi CLI), w przypadku niektórych zadań
związanych z plikami jest niezastąpiony. Owszem menadżer plików taki
jak TC przydaje się do szybkiej nawigacji itp. Ale niektóre rzeczy
(wsadowe, na dużych ilościach plików) efektywniej wykonasz w powłoce.

> Wszystkie darmowe wersje komercyjnych firewalli potrafia wystawic
> popup z pytaniem czy zezwolic/nie zezwolic na dane polaczenie.

To jest właśnie tworzenie reguł.

> Nie spotkalem jeszcze zadnego open source'owego firewalla ktory to
> potrafi

Ale co to za różnica czy jest otwarty czy nie? Przecież i tak
uruchamiasz go na zamkniętym kernelu. :)