Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 13:01:39 MET DST

** fijaksoft wrote:

> ogolnie znane sa dziury z windowsa,

Bardziej tych nieznanych bym się obawiał.

(...)

> Kazdy softweare ma dziury,

Ale nie każdy obrabia bezpośrednio dane z niezaufanych źródeł, ale
owszem masz rację - oprogramowanie tworzy łańcuch, który pęknie w
najsłabszym ogniwie.

(...)

> jesli korzystasz ze stron z instalakmi,, to w zasadzie nigdy nie
> jestes 100% pewnien czy to jest standardowa wrsja czy z jakimis
> smieciami

Wiesz już dawno wymyślono coś takiego jak podpisy elektroniczne, sumy
kontrole itp. Może naucz się ich używać skoro masz takie obawy.

(...)

> Niemniej takie sytuacje sa dosc zadkie, malo kto bedzie cie probowal
> atakowac,

Heh... :> Założenie jest takie, że *zawsze* może znaleźć się ktoś, kto
będzie chciał - z tego założenia się wychodzi, to jest podstawa od
której rozpoczynamy w przypadku bezpieczeństwa. A Ty postawiłeś to
zupełnie na głowie. :)

> a jesli bedzie ci cos nieznajomy wysylal po gg czy w mailu to po
> prostu nie klikasz w linki i jestes teoretycznie bezpieczny

Teoretycznie mocno - wystarczy, że w GG będzie dziura (było ich sporo).

> Na wszelki wypadek zmien firewalla na lepszy

Czy już pisałem, że jak ktoś pracuje jako Administrator to FW nie jest
żadnym zabezpieczeniem?