Re: Kodek systemowy MP3 - podmieniać?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 22:47:55 MET DST

Użytkownik "Paweł Tomaszewski" <peval84@gezate.pl> napisał w wiadomości
news:1ab0xyj6b8tc4.dlg@usmiechnijcie.sie.buraki.pl...
> Lawrens Hammond wrote:
>
> [ciach - lekcja optymalizacji kodu basica]

A nie traktowałem tego tak. Chodziło mi tylko o przykład, o co mi chodzi.

> Według mnie raczej pozostaną przy tym co jest i będą doradzać większe dyski
> twarde i szybszy internet. :) Mały rozmiar plików oraz kompresja były
> stworzone ponieważ była taka potrzeba, dyski twarde były drogie i internet
> łupany. Obecnie dysk 120GB to wydatek mniejszy niż 200zł a stałe łącze o
> prędkości 256kbps kosztuje ~60zł/mc.

Uważam jednakże, że jeśli coś się sprawdziło, to warto pamiętać o tym. A co do
optymalizacji - nadal uważam, że warto, wręcz trzeba, bo jakkolwiek rośmie moc
komputeró, ale nierzadko rośnie też moc np. programów graficznych, choćby
przez to, że załóżmy, realtime podmienia np. wszystkie pixele o danych
parametrach kolorów, czy animuje grę w rozdzielczości HDTV 48 bpp. (24 to IMO
na dziś "skandalicznie" mało).

> Poza tym liczba kbps niedługo wzrośnie ponieważ zamiast dwóch kanałów
> trzeba będzie kodować sześć lub więcej. :)

Ale będzie to mieć sens np. przy nagraniach ambiofonicznych, jednak dla
starych 2-kanałowych nagrań okaże się zupełnie bez sensu. A wtedy
wielokanałowy kodek albo nie zostanie wykorzystany, albo zrobi bezsensownego
bubla, tworząc puste, milczące kanały, których wcześniej nie było. Mnie nawet
nie o objętość plikó chodzi. Ta rośnie i roznąć będzie, bo też ilość danych
rośnie. Głównie mnie o to chodzi, aby jednak oszczędzać moc komputera, żeby
mógł mieć rezerwę, czy wolną moc na coś innego, może bardziej potrzebnego.

Nie umiem tak w 2 słowach powiedzieć... ale pewnym podsumowaniem będzie - wolę
jakość, niż ilość. Jak będę mieć plik z dźwiękiem 10-kanałowym, to zakoduję
sobie odpowiednim kodekiem. Ale np. do posłuchania Boney M na spacerze
wystarczy mi stary, dobry MP3.

--
LH
Zanim ogłosisz w złym miejscu: http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl