Re: Kodek systemowy MP3 - podmieniać?

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 03:20:02 MET DST

> Staruszek MP3 mógłby zostać odświeżony, powiedziałbym wręcz
> - całkowita zmiana algorytmu (de)kompresji, ale taka, aby format
> nadal był kompatybilny ze starszą wersją...

*Formalnie* dokonano tego w przypadku AAC - jedno i drugie jest jednym z
wielu algorytmów składających się na standard MPEG. "Szanujący się" i
aktualny dekoder MPEG powinien je wszystkie obsługiwać.
(jeśli dodać do tego, że "jedynie słusznym" rozszerzeniem pliku AAC jest
.mp4 ...)

> (nie mówię o technice SBR zastosowanej w MP3Pro)
> Szacowałem kiedyś, do ilu będzie można zejść z kompresją, przy
> zastosowaniu odpowiedniego algorytmu, aby nadal to było podobne do
> muzyki. Wyszło mi, zę do ok. 20-25 % dzisiejszej objętości zwykłego
> MP3, ale będzie to okupione dużo większą moca obliczeniową potrzebną
> do działania kodeka.

W jaki sposób przeprowadziłeś taki szacunek?

> Tak, ze realnym wydaje mi się zejście do
> przepływności 24-32 kbps, przy zachowaniu jakości 128 kbps MP3.

Raczej wątpię, chyba że opracowany zostanie algorytm oparty na zupełnie
innych założeniach, niż wszystkie obecnie istniejące.

--
Azarien