Re: [winxp] nie widzi mi dysku - POMOCY

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 25 Dec 2005 - 18:49:01 MET

Użytkownik "Krzysztof Różański" <upior_polnocy@NOSPAM.gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:domkgc$5hl$1@inews.gazeta.pl...
> Ileż razy mam mówic, że wszyskto jest jak należy.
> Owszem, jest wpięty w tą samą tasiemkę z innym urządzeniem, ale ma
> do tego prawo ;)
>
> mam tak:
>
> Primary -> slave -> dysk mamy systemowy (C)
> Secondary -> master -> CD-ROM
> -> slave -> mój dysk
>
> tak wygląda to z perspektywy kabli/zworek, jak również z
> perspektywy BIOSa. Mogę nawet biosowi kazać bootować z mojego
> dysku i wtedy ładnie uruchamia się z mojego dysku Windows 98 i
> widzi wszystkie partycje, które widzieć powinien.

> [...]

Różne urządzenia zapięte na tym samym kabelku mogą się gryźć i
przeszkadzać sobie wzajemnie. Kabelek może być uszkodzony,. Zworki źle
ustawione. W BIOS-e brak włączonego LBA. Więcej czasu straciłeś tutaj na
teoretyzowanie, niżbyś go poświęcił na wypięcie tego CD-ROM i empiryczne
sprawdzenie efektu. Poza tym dyski twarde w miarę możliwości wpina się
jako master, a nie slave. Nic też nie piszesz o ustawieniach zworek na
dysku i CD-ROM-ie, powinny być tego samego typu (np. cable-select).
Ech... właściwie to szkoda klawiatury, i tak nie czytasz tego co Ci się
doradza. Może to i Windows XP jest tutaj problemem (w co mocno
powątpiewam), ale zaczyna się _zawsze_ od wyeliminowania wszelkich
problemów sprzętowych. A tak się składa niestety, że XP może je zauważyć
tam, gdzie Win98 będzie działał zupełnie poprawnie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/