Re: [winxp] nie widzi mi dysku - POMOCY

Autor: Karol 'Carlos' Cieśla <kareem33WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 26 Dec 2005 - 05:04:01 MET

> Różne urządzenia zapięte na tym samym kabelku mogą się gryźć i
> przeszkadzać sobie wzajemnie. Kabelek może być uszkodzony,. Zworki źle
> ustawione. W BIOS-e brak włączonego LBA. Więcej czasu straciłeś tutaj na
> teoretyzowanie, niżbyś go poświęcił na wypięcie tego CD-ROM i empiryczne
> sprawdzenie efektu. Poza tym dyski twarde w miarę możliwości wpina się
> jako master, a nie slave. Nic też nie piszesz o ustawieniach zworek na
> dysku i CD-ROM-ie, powinny być tego samego typu (np. cable-select).
> Ech... właściwie to szkoda klawiatury, i tak nie czytasz tego co Ci się
> [...]

Nie lubie sie wpieprzac miedzy wodke a ogorki, ale czasem nie moge sie powstrzymac.
Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Owszem, te problemy, ktore opisujesz moga
wystapic, ale wowczas BIOS nie potrafilby bootowac z dysku, prawdopodobnie w
ogole dysk by sie nie wyswietlil w liscie urzadzen IDE w CMOS Setup, a juz tym
bardziej w zarzadzaniu dyskami by nie byl widoczny.
Ja stawiam na zablokowanie dyskow o literach wiekszych od D.
Ale moge sie mylic.

--
pozdro, karol