Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 12:49:59 MET

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości
news:slrndmh65p.26v.joshua@tau.ceti.pl...
> [...]
[...]
> Dzięki za przypomnienie :)
>
> Tylko... Co tam zmienić?
> Właśnie widzę, że z racji podłączenia dysku kontroler SATA wrył
> się na pierwsze miejsce i boot.ini wygląda tak:
>
> [boot loader]
> timeout=30
> default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /noexecute=optin /fastdetect
>
> Czy dobrze mi się wydaje, że jeśli wrzucę nowy dysk jako primary
> master na ATA to powyższe ustawienia powinny być OK?

Najbezpieczniej będzie wykonać bootcfg /add spod Konsoli Odzyskiwania.

> Martwi mnie teraz coś innego: te durne nazwy dysków... :(
> Uruchomiłem właśnie XP żeby sprawdzić czy na dysku wszystko jest
> jak należy - i widzę że dysk startowy uznał za dysk "H:".
> Co zrobić, jakich narzędzi użyc żeby było normalne C: ? A może w
> ogóle nie trzeba tak kombinować?

Trzeba wyzerować podpis tego dysku, wówczas system ponownie przydzieli
literki do partycji na nim. Właśnie do tego m.in. warto mieć Bootit
pod ręką. Oczywiście, alternatywa w postaci fdisk /mbr też wchodzi w
grę, ale to polecenie nadpisze także linuksowego bootmanagera (o ile
jest używany), zaś BootIt ma specjalne polecenie "Clear MBR" zerujące
tylko sam podpis dysku.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/