Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 13:34:41 MET

Dnia Wed, 2 Nov 2005 12:49:59 +0100, Michal Kawecki napisał(a):

> Najbezpieczniej będzie wykonać bootcfg /add spod Konsoli Odzyskiwania.

Sorry za moje lamerskie pytania - czy konsola odzyskiwania jest uruchamiana
z płytki instalacyjnej winXP? Po prostu nie pamiętam... :)

> Trzeba wyzerować podpis tego dysku, wówczas system ponownie przydzieli
> literki do partycji na nim. Właśnie do tego m.in. warto mieć Bootit
> pod ręką. Oczywiście, alternatywa w postaci fdisk /mbr też wchodzi w
> grę, ale to polecenie nadpisze także linuksowego bootmanagera (o ile
> jest używany), zaś BootIt ma specjalne polecenie "Clear MBR" zerujące
> tylko sam podpis dysku.

Czy to znaczy że nazwy dysków są trzymane w MBR? Nie przypadkiem w
bootrecordzie partycji? Ten będzie identyczny z oryginalnym...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004