Re: Logowanie za długo trwa

Autor: Michał Biek <mb_at_2.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 18:19:54 MET

Newspupil as "matt" via <mateusz@WYTNIJTOmatrox.pl> in the thick of
news:d0pl4v$ajk$1@atlantis.news.tpi.pl
> [...]
> W kolumnie "Polecenie" jest:
> rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAthenticationAgent

Rozumiem - Mattmobile :-)
To można IMO (de)aktywować też ręcznie wg potrzeb.

> Oj, za dużo tego! Głównie Microsoftowe. W sumie 90 (!), z czego
> raptem 11 jest obcych (nie MS).

To w zasadzie mniej/więcej wiadomo dlaczego "logowanie za długo trwa" :-)
Generalnie: Im więcej programów i usług jest uruchamiane przy starcie
systemu, tym więcej czasu potrzeba na boot/logon sys. Jeżeli chcesz, aby
proces trwał krócej to należy wyłączyć te zbędne/niepotrzebne.
Do optymalizacji, zwiększenia szybkości i wydajności można użyć też
tweakerów np.:
Windows XP Universal Tweaker http://tinyurl.com/6bj34
WinBoost http://www.magellass.com/
XP Tuning (PL:-) http://www.beldzio.com/

P.S.
Na dobre zakończenie para tricks do siakiegoś skrócenia czasu boot/logon
sys np.:
1. Bez logo startowego XP
Plik C:\boot.ini --> Edytuj
Ostatnia linia tego pliku powinna tak wyglądać:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP ..."
/fastdetect /nobootgui
2. Czas ładowania ikon
Plik IconCache.db w dir C:\Documents and Settings\Profil_Matta\Local
Settings\Application Data
Plik warto okresowo usuwać ze względu na jego "starzenie się, co wydłuża w
konsekwencji czas ładowania. Nic się nie zepsuje! :-) Po kolejnym
restarcie plik jest regenerowany.