Re: xp i tryb awaryjny

Autor: Janusz Kornaga <kornaga_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 16:09:18 MET
Message-ID: <d09u41$r2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:d086m9$e59$1@opal.icpnet.pl...
>
> "Janusz Kornaga" <kornaga@wp.pl> wrote:
>
>> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości
>> news:nt850d.cnt.ln@kwinto.prv...
>> > OK. Mój samochód od czasu do czasu strzela w gaźnik i słabo ciągnie.
>> > Podaj przyczynę.
>>
>> Nieodpowiedni skład mieszanki paliwowo-powietrznej, która spala się zbyt
>> wolno (zbyt uboga
>
> E, panie - a mnie w szkole uczyli, że taka mieszanka
> może właśnie się za szybko zapalić - dlatego strzela
> w gaźnik bo część zapala się już w kolektorze, gdyż ma
> za dużo powietrza. Natomiast ta bogata strzela
> w rurę, bo resztki dopalają się w wydechu...

Ja pamiętam takie wytlumaczenie tych zjawisk: mieszanka uboga spala sie
powoli i silnik się przegrzewa, niektóre miejsca w komorze spalania mogą sie
nawet rozżarzyć, np. swieca silnika, który pracował na ubogiej mieszance
moze mieć nadtopione elektrody. Od tych gorących elementów zapala się
mieszanka w trakcie suwu ssania, przy otwartym jeszcze zaworze ssącym,
powodując wybuch w kolektorze ssącym. Może też byc inny mechanizm zapłonu,
po zakończeniu suwu wydechu, na początku suwu ssania w komorze spalania może
być jeszcze nieco dopalajacej sie mieszanki (paląc się powoli nie zdążyła
się spalić) i od tego zapala się porcja naplywającej nowej.
Received on Fri Mar 4 16:15:31 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 04 Mar 2005 - 16:42:03 MET