Wzmozona aktywnosc HDD - co robic??? Pomocy!

Autor: <niukx_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 23:37:42 MET DST

Witam.

Mam powazny problem. Otoz zauwazylem ostatnio wzmozona aktywnoasc mojego dysku.
Bardzo wzmozona - zarowno podczas pracy jak i 'odpoczynku' dysk caly czas pracuje.
Probowalem juz chyba wszystkiego i naprawde nie wiem co dalej robic...
Ale po kolei:

1) Przeskanowałem dysk programem antyvirusowym - procz 2 trojanow, ktore
usunalem, nic wiecej
2) Uzylem programow do usuwania malware'u (SpyBot,Ad-Aware) - w sumie nic

Zatem wykluczam obecnosc wirusa, trojana itp., ktory szpera po dysku.

3) Zdefragmentowalem dysk
4) Wylaczylem usluge indeksowania

Nic.

Zaczalem sprawdzac procesy. Najbardziej "aktywne" (tzn. te ktore maja najwieksze
wartosci w kolumnach I/O Read Bytes i I/O Write Bytes w Task Menager) to:
- svchost.exe
- ashServ.exe (uzywam antyvira avast!)
Program Filemon niejako to potwierdzil - widac wzmozona aktywnosc systemu plikow
wlasnie przy tych procesach. Pomyslalem, ze znalazlem wyjscie - calkowicie
"wylaczylem" antyvira. Niestety nic... Wzialem sie za mojego drugiego
podejrzanego - svchost.exe. Korzystajac z polecenia tasklist /svc wyswietlilem
liste procesow. Przy "podejrzanym" svchost.exe były nastepujace:
AudioSrv, Browser, CryptSvc, Dhcp, dmserver, EventSystem,
FastUserSwitchingCompatibility, lanmanserver, lanmanworkstation, Messenger,
Netman, Nla, RasMan, Schedule, seclogon, SENS, ShellHWDetection, srservice,
TapiSrv, TermService, Themes, TrkWks, uploadmgr, W32Time, winmgmt, WmdmPmSp,
wuauserv, WZCSVC
I znowu - zadna a nich nie wyglada mi na "obca", na szkodnika...

Jestem na tym wlasnie etapie. Ktos wie co chodzi? Czy cos pominalem? Moze ktoras
z uslug ma taki negatywny wplyw na "twardziela"?
A moze ma to cos wspolnego z plikiem wymiany (mam ustawiona wartosc min i max na
256MB)? W CHIP'ie czytalem, ze czesc jadra systemu zamiast w RAM moze byc w
SWAP'ie. A moze mi po prostu dysk siada (tylko nie to...)?
Juz mi sie pomysly skonczyly...

Moja konfiguracja to Athlon 2000+, via266a, 512MB RAM, GF2 Ti, SEAGATE Barracuda
80GB, WinXP Prof.

Marcin.