Re: Win2000, Norton Ghost i problem z dyskiem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 20:24:46 MET DST

Użytkownik "Kuba" <123rozne@aprim.pl> napisał w wiadomości
news:chq69u$lv0$1@inews.gazeta.pl
[...]
> No i zeby nie bylo, ze poza Ghostem swiata nie widze to juz
> zainstalowalem Image for Windows oraz PHYLock (bo sam IfW tez mial
> jakies problemy z dyskami) i wlasnie "Imaging in progress..." :) Za
> 18 minut przekonam sie czy sie udalo (pewno tak), ale to wciaz nie
> daje mi odpowiedzi dlaczego Ghost nie dziala. Poza tym to rozwiazanie
> z IfW jest tylko czesciowo dobre, bo to nie jest freeware.

A Ghost to niby jest freeware? ;-)

Tak BTW to doradzałem BootIt. Też nie freeware, ale hmmm... powiedzmy,
że uruchamiany z dyskietki działa bez limitu czasowego ;-).

> W kazdym razie dziekuje za dyskusje i porady, a jak wymyslisz jak
> zmusic Ghosta do wspolpracy to bede wdzieczny. A moze ten PHYLock mu
> pomoze? Jeszcze nie sprawdzalem, ale skoro to "component for Win
> NT/2K/XP" to moze ruszy...

Nie pomoże, bo Image for Windows działa poprzez sterowniki Windows, a
nie spod DOS-a. A co do Ghosta - sprawdzałeś ten dysk kiedykolwiek
jakimś narzędziem badającym geometrię partycji? Spróbuj. Proponuję np.
uruchomienie BootIt z dyskietki; jeśli wchodząc we właściwości partycji
nie wyświetli jakiegoś ostrzegawczego komunikatu, to błędów nie ma.
Oprócz tego wejdź w opcje programu i zaznacz "Use alternate CHS", a
potem wejdź we właściwości partycji extended i wybierz "Recalc V-CHS".
To są zupełnie bezpieczne modyfikacje, a mogą pomóc.

/odpowiadając zmień px na pl/