Re: Kolejny pad lacza TPSA<->teleglobe

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 14 Jul 1999 - 10:48:36 MET DST

Dnia 14 Jul 99 o godz. 4:40, Konrad Stepien napisal(a):

> A tak BTW to który router jest tym brzegowym (w kontekscie tego
> cennika). Ten na drugim końcu mojego łącza, czy ten co zapewnia
> wyjście z POLPAK-a w świat. Chyba ten drugi, bo inaczej nie miał by sensu
> CIR do niego. A jak to ten co routuje w świat, to który, ten do NASK-u,
> Teleglobe, POL-34 czy jeszcze jakiś inny? A jak np. ten do POL-34
> to warszawski, czy "mój" łódzki?
Pytalem kiedys o to w tepsie.
Routerem brzegowym jest pierwszy router majacy styk z siecia TPNET, czyli
wirtualna siecia TCP/IP zbudowana na infrastrukturze sieci POLPAK-T
(FR) tepsy.
Na drugim koncu twojego lacza moze byc router brzegowy (jezeli masz
szczescie byc w okolicy wezla dostepowego TPNET-u), ale wcale nie musi -
moze byc od niego zestawiony po FR PVC do nastepnego, wlasnie tego
brzegowego, ktory moze byc np. w nastepnym miescie.

> Jak się głębiej zastanowić, to coraz bardziej wygląda, że ten
> "router brzegowy" to pojęcie wytrych oznaczające po prostu routing
> do internetu.
Poniekad masz racje...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa