Re: Koncesje na dzierzawki

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 19:37:44 MET DST

On 1 Jul 1999 13:02:25 GMT, Krzysztof Pior wrote:
>A mi chodzi o to ze nie zamierzalbym angazowac TPSA tlko np MCI. Oni
>dostarczaja terminale VSAT na oba konce (jeden jest u mnie drugi w USA na
>przyklad). Lacze jest w calosci ich wlasnoscia (MCI, AT&T czy innego
>ustrojstwa), ja 'tylko' biore od nich usluge dostepu do sieci szkieletowej
>(tak jak np do POLPAKu T - zamawiam, zestawiaja, zakanczaja to i-face V.35 i
>mnie nie interesuje czy to idzie drutem, swiatlem czy sznurkiem do
>snopowiazalek)a ze jest to siec globalna a nie krajowa (tak jak polpaki czy
>inne pol34) to czy w tym momencie "zwykla" koncesja wystarcza czy potrzebna
> [...]

Sa dwie mozliwosci:
1. Dogadujesz sie z AT&T USA [MCI nie wiem czy posiada jakiegos
satelite, wiec do interesow dochodzi jeszcze operator satelity].
Potrzebujesz wtedy koncesje na miedzynarodowa transmisje danych
[nawet na potrzeby wlasne]. Byc moze taka otrzymasz, byc moze
sa przeszkody formalne - np masz za duzy udzial kapitalu
zagranicznego. Jesli otrzymasz, to sie zaczyna papierologia i
biurokracja. Generalnie jest to mozliwe.

2. Byc moze istnieje AT&T Poland, ktory ma koncesje miedzynarodowa.
   wtedy dogadujesz sie, on stawia antene i swiadczy usluge.
   Ale raczej nie posiada takiej koncesji - bo ustawa nie dopuszcza
   mozliwosci jej udzielenia firmom obcym kapitalowo :-)

J.