Re: Jaki Netbook

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 30 Dec 2009 - 22:17:24 MET

** A_Zet <adek124@poczta.onet.pl> wrote:

> Tak na marginesie, bo nie odpowiadam na pytanie... Zastanawia mnie
> niepomiernie, dlaczego wbudowanie modemu 3G jest taką rzadkością w sprzęcie
> przeznaczonym z samej idei do podróżowania?

Nie jest aż taką rzadkością skoro są takie komputery w ofercie konsumenckiej
operatorów GSM np. oraz wifi jest powszechnie dostępne. Raczej rzadko widuję
ludzi np. w autobusach z netbookami, w kafejkach itd. raczej z reguły jest
wifi, w domu jest wifi itd. Ale masz rację - wbudowany modem nie zaszkodzi,
chociaż wpłynęłoby to na cenę.

Większość netbooków posiada wolny slot wewnątrz (i czasami nawet wyprowadzoną
do obudowy antenę) tylko po prostu bez modemu.

> Za to każdy wyposażony w kartę ethernetową, potrzebną zazwyczaj jak dziura w
> moście.

Ja bym nie kupił netbooka bez ethernetu.

> Mając właśnie na uwadze głównie podróżne wykorzystanie a nie stacjonarne.

Ale w podróży jest wifi. Np. w niemieckich pociągach... ;)

> Pewno, nie zaszkodzi, ale praktycznie niezbędny jest modem zewnętrzny USB w
> każdym netbooku, więc to siłowe ograniczenie ciężaru o moduł konieczny wydaje
> mi się nieporozumieniem.

Ty jakiego ciężaru? 100g? Ile waży pendrive? Poza tym jeżeli chcesz koniecznie
netbooka z modemem 3G to bez problemu takiego dostaniesz.

> Piszę to dlatego, że noszę się z zamiarem kupna netbooka właśnie do podróży,
> bo ciąży mi zwyczajnie notebook (w torbie, z zasilaczem około 5 kg...). :-(

No to kup takiego z modemem w czym masz problem?