Re: kieszonkowy czytnik pdf

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 21:22:21 MET

On Tue, 29 Dec 2009 19:43:36 +0100, RadoslawF <radoslawfl@wp.pl>
wrote:

>Konkretny model podałem jako przykład, zmyliło mnie też to GPS
>w tytule.
>Sam mam podobny kombajn PDA + GPS + telefon ale niestety z małym
>ekranem i małą rozdzielczością 240x320 więc w tym przypadku nie polecam.
>Jakiś rok temu mogłem wybrać coś podobnego z ekranem 480x640
>ale cena mnie zniechęciła, prawie trzy razy większa od mojego.

to jest niestety bryndza w porownaniu z wygoda jaka daja smarphony,
nawet jak masz wielka rozdzielczosc ekranu. przerabialem to wiele
razy.

>W porównaniu do PDA ilość aplikacji jest mała.

rynek aplikacji PDA byl od pewnego momentu posegmetowany na glownie
palmOS i windows. tych aplikacji nie bylo zmowu az tak wiele na
konkretna platforme, a sposob nawigacji pomiedzy nimi i ergonomia
interfaceu moze sie jedynie schowac w porowaniu z wygoda jaka oferuja
obecne systemy. nowy palmOS sie chyba tez nie przyjmie, nawet mimo
emulacji starego systemu. problem z niekompatybilnoascia z kolejnymi
wersjami systemow i rozdzielczosciami. koszmar.

>Zaporowa cena i brak np. WiFi oznacza za drogi internet
>dla wielu ludzi.

jaki brak WiFi? ktory model nie ma WiFi?
 jak kogos stac to kupuje, nie stac to nie kupuje. proste.
za drogi to jest kewstia indywidualna, nie ma co o niej dyskutowac.
zaporowa cena nie jest znowu taka zaporowa, bo w cenie jednego
urzadzenia masz player AV, GPS, czytnik plikow textowych, konsole gier
z rozpoznawaniem ruchu, telefon, kamerka video i aparat cyfrowy juz
nie taki kiepski, terminal internetowy z bezposrednia integracja z
serwisami spolecznosciowwymi, a nawet instrument muzyczny jak okaryna
i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, o ktorych nie wiem.
za tyle zabawek, to cena nie jest znowu az tak wygorowana.

>Jesteś w stanie porównać czytniki do ebooków z tej platformy
>do mobipocketa z PDA i Isilo z Palma ?

masz czytniki chyba wszystkich formatow plikow textowych, lacznie z
wordowym, isilo nie jest znowu zadna rewelacja. jest chyba faktycznie
najlepszym readerem pod palmOSa, ale czytnik to czytnik, co tu znowu
wymagac?
wygodna nawigacja i skalowanie na zasadzie multipoint, dodatkowa
szybka zmiana wielkosci czcionek.
troche slabiej z pisaniem, na tych urzadzeniach, bo wirtulana
klawiatura mnie osobiscie irytuje, a czegos takiego jak grafitti czy
jot, to tam nei ma. mam nadzieje, ze HTC wypusci cos w stylu touch pro
2 z androidem, ale inni mowia, ze sie szybko przyzwyczaili. jest niby
motoraola z zndroidem na pokladzie, to to dosc obskurne pudelko.

>A może istnieje jakaś ciekawa strona w naszym języku dla posiadaczy,
>chętnie poczytam jakieś opisy ?

nie wiem. nie szukalem, ale skoro taki magazyn jak CHIP opisuje w
miare nowe telefony HTC, to na pewno cos jest. <rs>