Re: Energooszczedny komputer a zasilacz 500W

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 20:09:58 MET

kameleon wrote:
> Na zasilaczu nie warto oszczędzać. Sklep mi dał 300 W, a potem
> się okazało, że na tym nawet jeden dysk nie jedzie, jak należy.

Oszczedzac nie warto, ale to nie znaczy, ze zasilacz ma byc jak
najmocniejszy. Twoj "300W" na kluczowych liniach mogl miec polowe tej
mocy - co wiecej, calkiem mozliwe, ze bylo to napisane na tabliczce
znamionowej. Zasilacz przede wszystkim ma byc w miare porzadny, moc to
sprawa drugorzedna -do przecietnego PC w zupelnosci wystarczy dobre,
prawdziwe 400W. Nie przejmowalbym sie tez zbytnio kalkulatorami mocy -
obciazenie jest w nich zazwyczaj podane z ogromnym zapasem, szczegolnie w
przypadku napedow, pamieci itp.

--
KILu