Dylemat dyski SATA

Autor: Calme <calme_at_pf.pl>
Data: Sun 26 Dec 2004 - 15:13:53 MET

Taki mały problem - mam zamiar z pewnych względów zaopatrzyć się w dyskacz
80 GB SATA no i szczerze powiedziawszy lekko "zgłupiałem" przeglądając
ofertę Komputronika :(
Wychodzi na to, że najlepszy byłby Samsung - wszyscy pieją z zachwytu, iż
taki cichy chłodny i szybki - na początku miałem ciągoty do Seagate ale po
przeczytaniu opinii na temat tego samsunga serio sie mocno zaczynam
zastanawiać - ale pamiętam parę lat temu wszyscy psioczyli na te Samsungi,
że to taki chłam ?
W sumie dotychczas użytkowałem Caviary 120 i 200 (8mb cache) i jak narazie
moje opinie na ich temat są kiepskie obydwa dyski poleciały - całe
szczęście, że jeszcze w trakcie gwarancji i wymienili na nowe - zbyt ciche
nie były a ta ich niby świetna wydajność też wg mnie mocno przesadzona :)

W sumie zależałoby mi aby ta 80 była cicha to jedno z ważniejszych
kryterii - jeśli się będzie grzać to nie problem bo mam aluminiową obudowę z
2 coolerkami cichymi nawiewającymi właśnie na część z dyskami ( obecnie 120
i 200 obydwie 8 mb cache mają temp po paru godzinach pracy około 27 -30 max
stopni także uważam, że całkiem przyzwoicie) no i co byście polecili ?
Samsung / Seagate a może Caviar (może SATA caviara by się tak nie sypał ?
ale cichy pewnie nie jest ) a o Maxtorach nie wiem nic bo nigdy nie miałem
ani nikt ze znajomych

Będę wdzięczny za w miarę możliwości jakąś sensowną poradę z krótkim
uzasadnieniem :)

Pozdrawiam
Calme