Re: CDROM - problem

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 14:13:42 MET

Witam,

>Problem z cdromem (lg 48x) zauważyłem dziś - oślepł i nie chce rozkręcać
>żadnej płytki nawet. Rano działał jeszcze bez zarzutu, sluchalem w nim

Napęd jest już prawdopodobnie martwy. Zresztą strata niewielka -
kupisz taki za parę groszy na Allegro. Ale możesz jeszcze ewentualnie
dokładnie sprawdzić jak się zachowuje silnik i pozycjonowanie płyty.

Miałem stare CD Toshiby (chyba20x) w którym uszkodziłem coś z
mechaniki za mocno popychając, lub ciągnąc tackę. Objaw był taki, że
po wciśnięciu przycisku slychać było pracę silnika wciągającego, ale
tacka stala w miejscu. Znalazłem felerny element i nawet pokleiłem,
ale niewiele pomogło. W każdym razie tego kompaktu używalem potem
przez dłuższy czas do testów i zabawy na starym AMD K6-100. Chodził
bez obudowy (metalowej). Płytę wsadzałem ręcznie na taki wystający
"bolec" od pozycjonowania, przyciskałem Eject, po czy ciągnąłem, lub
popychałem taki dziwny haczyk w prawym dolnym rogu nadędu (obok
przycisku). Mechanizm się podnosił i płyta rozkręcała. Widać było
wszytko jak na dłoni, co pokolei zaskakiwalo, a co nie. Jeśli uda Ci
się coś takiego zrobić, to być może znajdziesz feler. Ale skoro
twierdzisz, że słychać jakieś szumy, to napęd na 80% nadaje sięjuż
tylko na złom.

Ewentualnie kup podobny uszkodzony i podmień silniki (w CD najczęściej
padają lasery - silnik powinien być sprawny w większości uszkodzonych
na Allegro.) Przy czym pamiętaj, że silniki do napędów różnią się
czasem znacznie od siebie.

Pozdrawiam,

--
AMD Sempron 2400+ | CoolerMaster CP5-8JD1F-0L | ASUS A7V600-X
Elixir 512MB PC3200 | Sapphire R9550 128/128 | NoName BT848