Re: plyta P³yta GigaByte GA-7N400Pro2 i dysk sata

Autor: Maciek D. <maciek_d_at_icpnet.usun.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 15:14:36 MET

U¿ytkownik "ryniu" <ryniu@poprostu.net> napisa³ w wiadomo¶ci
news:cqgoor$s05$1@news.onet.pl...
> Witam, poskladalem cos takiego:
> P³yta GigaByte GA-7N400Pro2
> sempron 2800
> WD Cawiar 200 GB sata
> radeon 5550 gigabyte
> karta telewizyjna.
> No i mam problem, komputer po zaistalowaniu systemu (winxp) dziala
> niestabilnie. Sa problemy z zainstalowaniem sterownikow sata. po
> wylaczeniu raidu w biosie troszke lepiej, ale system nadal wykrywa
> jakis kontroler raid. Po zainstalowaniu sterownikow windows wiesza sie
> podczas uruchomienia. Moze ktos juz uruchamial cos takiego i wie co
> [...]

    Rozumiem, ¿e caviar jest jedynym dyskiem w tym zestawie (dyskiem
systemowym zarazem) i przed postawieniem XP'ka przegra³e¶ na dyskietkê
sterowniki SATA z CD-ROMu do³±czenego z p³yty, a podczas instalcj zapoda³e¶
je z flopa, tak? W takim razie wszystko jest OK, system ma ju¿ sterowniki i
nie musisz nieczego instalowaæ. Co najwy¿ej update na nowsz± wersjê.
    Kontroler RAID, przy którym winda g³upieje, to IMO kontroler IDE
(GIGA-RAID, który masz na p³ycie) i niewiele ma on z SATA wspólnego. Je¶li
nie masz zamiaru i nie korzystasz, to wy³±cz go w biosie.
    BTW, gdyby¶ instalowa³ na tej mobo dwie kostki RAMu i by³y by z nimi
jakie¶ problemy, to upewnij siê, ¿e siedz± odpowiednio w drugim i czwartym
slocie. Po którym¶ tam update biosu mia³em z t± mobo i pamiêciami Kingstona
straszne cyrki.

--
Pozdrawiam,
MD