dyski SCSI - interfejsy i inne zagadnienia o SCSI

Autor: dżej-dżej <no.mail_at_no.spam.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 15:53:55 MET

Witam

Witam jest jakieś zestawienie interfejsów (chodzi mi o Ultra 160 SCSI,
Ultra320 SCSI,.......itd.) ?
Jakie są rodzaje Ultra xxx SCSI dysków.?
Bo nie bardzo się w tym orientuje a chce kupić używany dysk SCSI 74 GB
(myśle o SEAGTE Cheetah -
podobno te są najlepsze).....

Przy okazji mam pytania:

- Co to jest Fibre Channel ? - czym się rózni ten interfejs od Ultra xxx

- Co to znaczy, że dsyk jest "serwerowy" ? To co do "zwykłego" PC-ta się nie
nadaje ?

- Czy to prawda, że dyski SCSI się strasznie grzeją i obudowa komputera
wymaga specjalnego chłodzenia ?
( Widziałem dyski SCSI 3.5" w specjalnej obudowie 5.25" z radiatorem - po co
to ? )

- Czy HOT-SWAP to jest po prostu wymiana dysku "na ciepło" bez wyłaczania
komputera (bez wyłaczania z prądu) ?

- Jakie są różnice między 50 , 68 i 80 pin ? (dla użytkownika ; pomijając
oczywiście liczbe żył w kablu)

- Czy jest bardzo duża różnica w prędkosći (czas dostępu, transfery) między
10k a 15 k obr./min. ? (bo w cenie jest zauważalna)

- Jaki kontroler niedrogi polecacie ? Myśle o Adaptecu - bo te są
polecane........

Pozdrawiam i Życze Wesołych Świąt !!!!,
 J.J.