Re: dyski SCSI - interfejsy i inne zagadnienia o SCSI

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 16:57:41 MET

http://www.storagereview.com/guide2000/ref/hdd/index.html

> Przy okazji mam pytania:
> - Co to jest Fibre Channel ? - czym się rózni ten interfejs od Ultra
Światałko, - medium

> - Co to znaczy, że dsyk jest "serwerowy" ? To co do "zwykłego" PC-ta
> się nie nadaje ?
Nic to oprócz ceny nie znaczy :-)

> - Czy to prawda, że dyski SCSI się strasznie grzeją i obudowa
> komputera wymaga specjalnego chłodzenia ?
Są dyski które nieźlie dają popalić. Ale nie można generalizować...
Jak włączę starą macierz Compaqa 7x4.3GB to nie muszę dogrzewać pokoiku...
;-)

> ( Widziałem dyski SCSI 3.5" w specjalnej obudowie 5.25" z radiatorem
> - po co to ? )
Do dedykowanych serwerów, macierzy...

> - Czy HOT-SWAP to jest po prostu wymiana dysku "na ciepło" bez
> wyłaczania komputera (bez wyłaczania z prądu) ?
Tak, ale właśnie do tego przydałaby się ta "specjalna obudowa" i gniazda na
dyski (klatka)

> - Jakie są różnice między 50 , 68 i 80 pin ? (dla użytkownika ;
> pomijając oczywiście liczbe żył w kablu)
Na podanej stronie www (wyżej) poszukaj o kablach, interfejsach itp, a
zrozumiesz.

> - Czy jest bardzo duża różnica w prędkosći (czas dostępu, transfery)
> między 10k a 15 k obr./min. ? (bo w cenie jest zauważalna)
Czas dostępu - tak, transfer - IMHO nie

> - Jaki kontroler niedrogi polecacie ? Myśle o Adaptecu - bo te są
> polecane........
Mylex może być, adaptec też. Kwestia kasy...

JM