Re: [dyskli twarde] IDE i SCSI - 7200 10k i 15k - jakie różnice w prędkości ?

Autor: Zethon <zethon_at_o2.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 02:43:14 MET

> SATA 7200 8 MB Cache (SEAGATE BARRACUDA) to mam teraz i sobie chwale,
> ale chce złóżyć niedługo nowy, dużo szybszy i wydajniejszy komputer.....
> BTW. Co to jest NCQ ?
>
> Myśłałem o WD Raptor 10.000 obr. / min. a nawet dwóch takich w RAID 0 - co
> o tym sądzisz ?

NCQ - Native Command Queuing czyli inaczej kolejkowanie rozkazow.
To dziala prawie podobnie jak w dyskach SCSI, odciaza procesor podczas
operacji we-wy. Dysk potrafi sobie zakolejkowac zadania i pozniej
posortowane wykonuje. Przedluza to zywotnosc dysku i przyspiesza prace.

A co do Raptorkow to nie maja one NCQ ale za to to prawdziwe SATA. Skladam
poklony tym dyskom ;) Czytalem ze glosne sa jak SCSI ale nie mialem
mozliwosci ich posluchac w trakcie pracy

pozdr
Pawel

--
---ABIT IS7-E, Celeron D320 @ 3,6GHz (P4 2,8E soon)
---ThermalRight SP-94 + DELTA EFB0912HHE,