Nagrywarka LG GCE-8525B i Win95

Autor: Piotr 'Hellrayzer' Dałek <bmw_at_the.butterfly.org.invalid>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 21:20:25 MET

Witam!

Męczyłem się z tym trochę, to i podzielę, żeby oszczędzić innym problemów
i google'owania (szczególnie, że nie każdy umie englisha, i "łyknął"
niemiecki).
Kupiłem sobie nagrywarkę LG GCE-8525B, i zacząłem się z nią mocować.
Instalacja sprzętu i softu bez najmniejszego problemu, ALE problemy
zaczęły się przy nagrywaniu (oraz przy symulacji) w trybie DAO (Disc at
once). Nero express po zakończeniu zapisu danych (brał się za Lead-out)
zgłaszał błąd SCSI/IDE (SCSI/IDE Error), oraz "Nieprawidłowy stan
nagrywarki" ("Invalid write state"). W logu można było znaleźć SCSI_PENDING
oraz KEY_NO_SENSE. W trybie TAO wszystko ok. Problemem był...Win95.

Pogoogle'owałem, i skądś mnie pognało na stronę microsoftu, skąd pobrałem
łatę na systemowe sterowniki od EIDE (patch nazywa się "remideup.exe", ma
143kB). Po zapatchowaniu wszystko działa w 100% prawidłowo - nawet pomimo
faktu, że przy zgrywaniu płyt audio z mp3 moje p120 wyciąga ledwie 2,5x,
a Nero Express nie chce zgrywać wolniej niż 8x ;) Wniosek: nie sugerować
się hardware requirements, mieć je jedynie na uwadze (w podręczniku
od nagrywarki napisali, że minimum to Pentium II 350MHz, 64MB Ram, a na
pudełku jeszcze napisali, że Win95 to "read only").

--
.oooO  /~)(~\  Oooo.   "Programowanie to  | Piotr "Hellrayzer" Dałek
(   ) / (  ) \ (   )  *najprzyjemniejsza* | Mail: enigmatical.interia@pl