Re: Jak zwolnić procesor?

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 23:35:55 MET

smarjanWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a):
> Mam Celerona D 2,4 (320) na płycie Asus'a P4R8L (barebone Pundit-R).
> Nie potrzebuję jego całej mocy, więc chętnie chciałbym, żeby mniej się grzał.

odkręć go - zmniejsz FSB może mnożnik do minimum...
a później zmniejsz napięcie o 5% i sprawdź czy będzie zachowywał się
stabilnie

> Nie chodzi tylko o to, żeby wiatrak na procku wolniej chodził (2500 obr/min to
> komfortowa prędkość), tylko o to, żeby sam procesor wydzielał mniej ciepła.
> Dlaczego? Dlatego, żeby reszta (m.in. SkyStar 2.6c) mogła się w tym czasie
> chłodzić lepiej tą samą ilością powietrza.

> W tej chwili mam około 47 stopni w środku (do ilu można hajcować wnętrze
> kompa?) i chciałbym nieco zwolnić wiatrak na zasilaczu.

to może lepiej kup zasilacz z chłodzeniem biernym, to zły pomysł
zmniejszać cyrkulacje powietrza, ew domontować drugi wentyl i dopiero
zmniejszyc zasilanie na obu

> Zatem: jakim programem mogę bezpiecznie zmniejszyć napięcie (czy może
> taktowanie) procesora?

w BIOSie najczęściej są takie opcje lub ew jakiś programik typu SoftFSB

> I druga kwestia: czy jak odepnę nagrywarkę DVD to zasilacz będzie mniej
> obciążony (ile ona może prądu żreć jak nie ma płyty w środku).

nie aż tak bardzo, napęd optyczny w stanie spoczynku jje naprawde mało
prądu, daruj sobie ten krok

--
[B7] Yarii
yarii.at.wp.dot.pl