Jak zwolnić procesor?

Autor: <smarjanWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 18:09:08 MET

Mam Celerona D 2,4 (320) na płycie Asus'a P4R8L (barebone Pundit-R).
Nie potrzebuję jego całej mocy, więc chętnie chciałbym, żeby mniej się grzał.

Nie chodzi tylko o to, żeby wiatrak na procku wolniej chodził (2500 obr/min to
komfortowa prędkość), tylko o to, żeby sam procesor wydzielał mniej ciepła.
Dlaczego? Dlatego, żeby reszta (m.in. SkyStar 2.6c) mogła się w tym czasie
chłodzić lepiej tą samą ilością powietrza.

W tej chwili mam około 47 stopni w środku (do ilu można hajcować wnętrze
kompa?) i chciałbym nieco zwolnić wiatrak na zasilaczu.

Zatem: jakim programem mogę bezpiecznie zmniejszyć napięcie (czy może
taktowanie) procesora?

I druga kwestia: czy jak odepnę nagrywarkę DVD to zasilacz będzie mniej
obciążony (ile ona może prądu żreć jak nie ma płyty w środku).

Dzięki za wszelkie wskazówki.

Szymon