Re: Toxhiba SD-R5372 - plotki, wrazenia z uzytkownania, lamanie zabezpieczen...

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 01:47:17 MET

"Wojciech Michalczuk" 1smmbbkxq1mpl$.dlg@a.dlaczego.tu.nie.ma.klamek

 -- plotki:
  -- ponoć nowy FirmWare ma pozwolić na loty w kosmos
 -- wrażenia z użytkowania:
  -- w przypadku używania dobrych (wyważonych) płyt
     i nieprzekraczania szybkości 2.4xDVD -- należy
     odwiedzić laryngologa celem sprawdzenia słuchu
     (przy płytach źle wyważonych i większych
     szybkościach ten problem nie jest notowany)
 -- lamanie zabezpieczeń:
  -- AnyDVD (lis, który udaje owcę -- http://www.slysoft.com/en/ )
     ponoć łamie wszysko, co mu pod tryby wpadnie i pozwala samemy
     ingerować w kształt złamań
  -- CloneDVD (http://www.clonedvd.net/ ) łamie wszystko i pozwala
     jeszcze mocniej ingerować w linie złamań

> Wiem, że o nagrywarkach DVD było już na tej grubie bardzo dużo, ale tego
> konkretnie co mnie nie interesuje niestety nie znalazłem.

Bo słabo szukałem...

> Mam zamiar na dniach nabyć sobie nagrywarkę DVD,

której cena ostatnio nie spada, więc chyba warto.

> i myślę o Toshibie

bo wiem, że Toshiba jest dobrą firmą.

> SD-R5372. Niestety, w sieci nie ma jeszcze

(i zapewne nigdy nie będzie)

> wiarygodnych testów tejże
> nagrywarki, przez co mam pewien problem z decyzją.

> Mam zamiar palić niewiele płyt (ot, 1-5 miesięcznie). Chciałbym za to żeby
> nagrywarka ta bez większych problemów smażyła najtańsze płyty dostępne na
> rynku.

Ponadto bym chciał, aby już teraz pozwalała na loty w kosmos.
[do niekumatych: gdyby złe płyty były dobre, w jakim celu produkowano by dobre?]

> Po trzecie chciałbym używać tej nagrywarki do backupowania moich
> programów i gier - wiadomo,

przecież, że nie zamierzam kraść cudzego dorobku!

> płyta warta 150 złotych, a ryzyko uszkodzenia
> całkiem spore...

Oczywiście.

> Do tego nagrywarka będzie jedynym napędem optycznym w komputerze, przez co
> chciałbym żeby czytała ona bez problemu nawet troszkę porysowane płyty.

A ponoć Toshiba radzi sobie z tym bardzo dobrze.

> Czy jakiś użytkownik owej nagrywarki jest w stanie wyrazić swoją opinię na
> temat tego produktu?

Hm... Trudno zgadnąć... Stan niektórych użytkowników pozostaje ich tajemnicą...

> Jak wygląda nagrywanie na tanich płytach, odczyt,
> poprawność zapisu?

DVD-/+R Vobis/MediaStore:

 -- Nero 6.6.0.1
  osiem niepoprawnie nagranych płyt na osiem nagranych
  (czyli stuprocentowe niepowodzenie)
 -- CloneCD (nie pamiętam nru wersji)
  około czterech poprawnie nagranych płyt na cztery nagrane
  (stuprocentowe powodzenie)
 -- CloneDVD (wyżej wymieniony):
  trzy niepoprawnie nagrane płyty na trzy nagrane
  (stuprocentowe niepowodzenie)

DVD-RW Sony:

 -- CloneDVD (wyżej wymieniony):
  raczej niepowodzenia
 -- Nero 6.6.0.1
  jw.
 -- CloneCD (nie pamiętam nru wersji)
  raczej powodzenie za każdym razem

DVD+RW Dysan:

  raczej powodzenie za każdym razem
  niezależnie od programu nagrywającego

> Ah, i jeszcze jedno. Toshiba oficjalnie nazywa sie 'Toshiba-Samsung'.
> Ile w tej nagrywarce jest Samsunga?

Nie wiem.

> Czy Toshiby generalnie uchodzą za wytrzymałe nagrywarki?

jw., ale raczej tak

E.